Аз и колегите от ППДБ в Общински съвет Пловдив започнахме да провеждаме консултации на тема...
Прочети ощезаемът падна от
113 на 40 милиона,
но не защото
те така решиха
Повече от година и половина след като за първи път се заговори за взимане на мегазаем, решението влиза за гласуване в Общински съвет на сесията утре. Сумата драстично падна от 113 на 40 милиона, но причината за това не е нежеланието на администрацията да нагърби пловдивчани с големи суми дълг. Причината според администрацията е, че „много чакахме и парите вече други общини ги взеха“. В действителност истината е, че фантасмагоричните, нереално остойностени и нецелесъобразни проекти, с които Общината се опита да кандидатства, не са били одобрени за финансиране. Одобрение са получили само четири проекта, които и в крайна сметка влизат за гласуване.
Без обсъждане по време на постоянните комисии
Очевидната липса на желание за дебат и незаинтересованост за мнението на всички съветниците буди съмнение, че нещата са вече предварително договорени.
Заплахите, че ще ни вдига данъците
Не пловдивчани са виновни за огромните разходи на общината, които тя отказва да свие и бяга от така чаканата от всички ни всеобхватна реформа. Не пловдивчани са виновни за безсилието на администрацията да намери по-адекватно и приемливо финансиране за своите проекти.
Възможно ли е друго финансиране, а не заем или високи данъци?
Възможно е, разбира се. Местният стратегически документ, който предопределя градското развитие на Пловдив, се нарича План за интегрирано развитие. Ръководството на Общината наруши Закона за регионално развитие и не прие такъв план. Именно в този документ се определят приоритетните проекти за Пловдив в резултат на избрани зони за въздействие и стратегическа визия за града. На базата на този план и определените приоритетни проекти за Пловдив, общината може да получи голямо европейско финансиране. Намирам за напълно погрешно, нецелесъобразно и недалновидно чрез заемни средства да финансираме проекти, които буквално след 6 месеца могат да бъдат финансирани с европари.
Проектите
Проектите, които в крайна сметка са преминали през цедката на финансиращия орган са четири. Най-вероятно цедката са я минали по финансови показатели, но дали тези проекти могат да минат цедката „целесъобразност“?
- Липсва анализ на ползите и вредите, вкл. по отношение на управлението и увеличаването на транспортния трафик от кръстовището на Водната палата;
- Липсва информация какво ще се случи с велоалеята и зелените площи покрай бул. „Марица“ при осъществяването на пробива при Водната палата;
- Липсва анализ на транспортните потоци (трафика), който да мотивира избора на точно тези проекти;
- Не е посочено дали ще се изграждат нови велоалеи при реконструкцията и модернизацията на улиците;
- Не е посочено по какъв начин е избрано в ОП „Паркове и градини“ и ОП „Чистота“ да се закупи точно избраната техника;
- Не е посочена каква техника има в момента, каква е степента на амортизация, кога са купувани транспортни средства или други машини и т.н. Нещо повече: говори се, че наличната по-нова техника в момента е укривана.
И пак асфалт и пак автомобили
Тук може да се прочете нашата позиция от преди 2 месеца, по повод общественото обсъждане за тогава обявения заем от 113 милиона:
МЕГАЗАЕМ без реформа на харчовете обрича града на застой, мръсен въздух и задръствания
РЕШЕНИЯ
УПРАВЛЕНСКИ
Още от тази категория
Избрана съм за заместник-председател на Общински съвет Пловдив
Днес, на първата редовна сесия на мандат 2023-2027 бях официално избрана за заместник-председател на Общински...
Прочети ощеПитане относно договора за закупуване на Парка
На първата редовна сесия на Общински съвет Пловдив за мандат 2023-2027 внасяме питане до кмета...
Прочети ощеМандат 2023-2027 ще е отново мандат в опозиция
Благодарим на всички пловдивчани, които на местните избори през октомври 2023 г. дадоха гласа си...
Прочети ощеЗдравко Димитров купува терена на Парка за скандална сума
Правилно предрекохме, че т.нар. "комисия", която трябваше да "преговаря" за закупуване на имота на парка...
Прочети ощеПланът за циркулация на Гент
Планът за циркулация на Гент, известен още като „Circulatieplan“, е инициатива за управление на трафика...
Прочети ощеПоръчката за стадион „Локомотив“ поражда сериозни съмнения
Поръчката за стадион „Локомотив“ поражда сериозни съмнения, това е поредната „порция“ обществени средства, които кметът...
Прочети ощеПредотвратихме историческа грешка – закриването на спортния диспансер
Предлагаме да се открие конкурсна процедура за възлагане управлението на общинския диспансер. Така могат да...
Прочети още