Продължете към съдържанието

Kой плаща за
странните решения за
градския транспорт
по време на епидемия?

Питане от групата на Демократична България до кмета на гр. Пловдив
Кметската администрация на Община Пловдив е решила хем да намали с 20 % броя на автобусите, които обслужват градския транспорт в града – с мотив намалял пътникопоток заради по-строгите противоепидемични мерки, хем да увеличи колите, обслужващи линиите в час пик – с мотив противоепидемичните мерки. Това разминаване става ясно от една страна от съобщение на страницата на общината, а от друга от заповед на кмета.
1 декември 2020

Къде е уловката? Ако има логика при пиково натоварване да се увеличи броят на превозните средства, за да се избягва струпване на хора и да се спазва дистанция в превозните средства, то как така в същото време защо се налага орязване на броя на автобусите?

В „Демократична България“ получихме десетки питания от граждани ще могат ли в новите условия да разчитат на безопасен транспорт в града в условията на епидемия от COVID-19. Затова питаме – знае ли общината какво прави? Върху каква информация стъпва решението за намаляване на броя автобуси. Например – има ли общината анализ на пътникопотока в транспорта на Пловдив или прогноза как противоепидемичните мерки ще му се отразят? Ако има – къде е той и кой го е направил? Защо не е публикуван? Ако няма – защо? Една власт е публична и отчетна, когато обяснява на гражданите си решенията, а не просто ги „свежда“ за изпълнение.

И още по-важно – ако се намали с 20 % броят на автобусите, обслужващи градските линии, как това ще се отрази на плащанията от общинския бюджет към превозвачите? Ще плащат ли пловдивчани чрез бюджета същите пари за по-малко свършена дейност?

Във връзка с горното, ние от Демократична България отправяме питане в Общинския съвет към кмета на гр. Пловдив със следните въпроси: 

1. Как ще се спази противоепидемичната мярка срещу струпване на хора и в градския транспорт, като се намалява броят на автобусите по делничните линии? По същността си намаляването на броя на автобусите води до увеличаване на броя пътници в тях, особено в пиковите часове?

2. Кога е извършен и къде е публикуван анализ за обема на пътникопотока в Община Пловдив, ползващ обществен транспорт, заедно с прогнозното намаляване на този обем, във връзка с втората вълна от COVID-19 епидемията?

3. На какво се дължи разликата в текстовете на Заповед 200А-2516 от 27.11.2020 на Кмета на гр. Пловдив и официално публикуваната информация на страницата на Община Пловдив от 27.11.2020, за намаляване на броя на транспортните средства – автобуси?

4. Предвид фактическата промяна на графиците на превозвачите, това ще доведе ли до намаляване на изплащаните от бюджета на общината финансови задължения към транспортните фирми, изпълняващи дейност за обезпечаване на обществен градски транспорт в гр. Пловдив?

ТРАНСПОРТ

ЗЕЛЕН 

Още от тази категория