През месец август 2024 взех участие в една редовна сесия...
Прочети ощеKой плаща за
странните решения за
градския транспорт
по време на епидемия?
Къде е уловката? Ако има логика при пиково натоварване да се увеличи броят на превозните средства, за да се избягва струпване на хора и да се спазва дистанция в превозните средства, то как така в същото време защо се налага орязване на броя на автобусите?
В „Демократична България“ получихме десетки питания от граждани ще могат ли в новите условия да разчитат на безопасен транспорт в града в условията на епидемия от COVID-19. Затова питаме – знае ли общината какво прави? Върху каква информация стъпва решението за намаляване на броя автобуси. Например – има ли общината анализ на пътникопотока в транспорта на Пловдив или прогноза как противоепидемичните мерки ще му се отразят? Ако има – къде е той и кой го е направил? Защо не е публикуван? Ако няма – защо? Една власт е публична и отчетна, когато обяснява на гражданите си решенията, а не просто ги „свежда“ за изпълнение.
И още по-важно – ако се намали с 20 % броят на автобусите, обслужващи градските линии, как това ще се отрази на плащанията от общинския бюджет към превозвачите? Ще плащат ли пловдивчани чрез бюджета същите пари за по-малко свършена дейност?
Във връзка с горното, ние от Демократична България отправяме питане в Общинския съвет към кмета на гр. Пловдив със следните въпроси:
1. Как ще се спази противоепидемичната мярка срещу струпване на хора и в градския транспорт, като се намалява броят на автобусите по делничните линии? По същността си намаляването на броя на автобусите води до увеличаване на броя пътници в тях, особено в пиковите часове?
2. Кога е извършен и къде е публикуван анализ за обема на пътникопотока в Община Пловдив, ползващ обществен транспорт, заедно с прогнозното намаляване на този обем, във връзка с втората вълна от COVID-19 епидемията?
3. На какво се дължи разликата в текстовете на Заповед 200А-2516 от 27.11.2020 на Кмета на гр. Пловдив и официално публикуваната информация на страницата на Община Пловдив от 27.11.2020, за намаляване на броя на транспортните средства – автобуси?
4. Предвид фактическата промяна на графиците на превозвачите, това ще доведе ли до намаляване на изплащаните от бюджета на общината финансови задължения към транспортните фирми, изпълняващи дейност за обезпечаване на обществен градски транспорт в гр. Пловдив?
ТРАНСПОРТ
ЗЕЛЕН
Още от тази категория
Отчет на дейността ми през юли 2024
През месец юли 2024 взех участие в две редовни сесии...
Прочети ощеПрепоръки как Пловдив да се справя с последиците от климатичните промени
Получих покана от в. Kaпитал да участвам с мнение на...
Прочети ощеПитане относно изпадането от разписанието на градския транспорт от Google Maps
Реагирахме остро заради огромния гаф с липсващите в интернет реални...
Прочети още