Месец ноември беше много натоварен месец за мен, по време...
Прочети ощеТърсим подкрепа
за велогаражиte
в Пловдив
По идея на Зелено движение, от групата на Демократична България внесохме предложение в Общински съвет – Пловдив, с което вкарваме понятията „велогараж“ и „велопаркинг“ в Наредбата за преместваемите обекти и по този начин правим законно тяхното поставяне.
Мотивацията ни
Целта на предложението е запълване на празнина в нормативната уредба, свързана с т. нар. „микромобилност“ (вътреградскитранспорт с велосипеди, тротинетки и малки електрически ППС).
В пловдивските наредби липсва правна възможност за поставяне на преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, свързани с велопаркиране и велосъхранение.
В общия случай площите около жилищните сгради са собственост на Общината, но досега общинските наредби не упоменават изрично поставянето на велогаражи, поради което то бо струвало на собствениците им в пъти повече задължения към Общината за единица площ, отколкото например наемането на паркомясто за автомобил. Към момента таксата за съоръжение от „общ“ вид е 70 лв на месец за 10 квадратни метра. За сравнение, таксата за паркомясто от 15 квадратни метра за автомобил е 20 лева на месец, още повече, че повечето автомобили домуват безплатно по улиците. А на площта, която заема един паркиран автомобил, могат да се съберат няколко велосипеда.
Промените в наредбата имат за цел да се отвори възможност за хората по тяхна инициатива да поставят такива гаражи в близост до местоживеенето им, където ще могат да съхраняват не само велосипеди, но и детски и инвалидни колички.
Създаването на това удобство може да убеди много от гражданите да се снабдят с велосипеди, защото повечето от тях помещават апартаменти в жилищни сгради, които не предоставят възможност за съхранение на това превозно средство.
Докато тече 30 дневния срок за обществени консултации по нашето предложение, всяка помощ от гражданите на Пловдив е добре дошла. Имаме нужда от положителни становища по нашето предложение.
Какво бихте допринесли с изразяването на одобрение?
Ще придадете допълнителна тежест на предложението пред Общинския съвет и така ще увеличите вероятността то да бъде прието.
Как да изразите одобрението си?
Изпратете имейл до Общинския съвет на адрес obs@plovdiv.bg с копие до info@plovdiv.bg в срок до 30-и юни, с което изразявате подкрепа за предложените промени в наредбата. Можете да използвате следните текстове за писмото си:
Относно
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба
Съобщение
Уважаеми общински съветници, одобрявам проект на „Наредба за изменение и допълнение на Наредба за реда за поставяне на преместваеми обекти за увеселителна, търговска или друга обслужваща дейност и елементите на градското обзавеждане на територията на Община Пловдив“ и Ви призовавам да гласувате за приемане на това изменение на Наредбата.
Още по темата
„Създайте условия, за да могат хората да се придвижват с велосипеди” – апелира министърът на иновациите при посещението си в Пловдив преди повече от половин година.
Придвижването с колело в град с размерите и релефа на Пловдив би следвало да е най-бързият, лесен и икономичен начин. Разстоянията са кратки, няма много изкачвания и слизания, а придвижването на две гуми е и най-гъвкавият метод на транспорт.
„Град като Пловдив трябва да е един от пионерите в Европа, да движи тези трансформации и трябваше да е започнал модернизацията още преди 10 години“, констатира датският урбанист Колвил-Андерсен в интервю за “Капитал”. Но според него причината това да не се случва, е липсата на политическа воля.
Според Колвил-Андерсен добрите идеи във велоинфраструктурата страдат от един съществен недостатък: те не са част от общ план за транспорта в града. Но само ако ежедневието на дадения човек е по-лесно и удобно без кола, тогава градът ще успее да разреши автомобилния си проблем.
Как обаче да бъде лесно и удобно, ако за да съхранят колелата си, на велосипедистите им се налага да ги пренасят по стълбища, да ги натикват в асансьори, или да ги съхраняват в тесните коридори на жилищата, а понякога даже и на балконите си.
Колелото, освен средство за икономично и екологично придвижване, е и спортно пособие. Във време, в което всички осъзнаваме необходимостта децата ни да спортуват, особено след масовото обездвижването сред подрастващите по време на Ковид пандемията, е належащо обезпечаването на повече възможност за спорт, а велогаражите ще направят практикуването на колоезденето за спорт и удоволствие много по-лесно и удобно.
Печеливши от мерките за улесняване ползването на велосипеди в града са не само самите велосипедисти, но и всички граждани на Пловдив. Транспортът на две колела като алтернатива на автомобилния транспорт атакува два от най-големите проблеми на града:
- замърсяването: Пловдив е един от най-замърсените градове в Европа и вече загуби дело срещу своите граждани миналата година, вследствие от което беше задължен да предприеме бързи мерки до средата на август 2022 г.
- брой пътно-транспортни произшествия: по-малко автомобили предполагат по-малко на брой пътни инциденти, особено с тежки последствия; за 2020та година 350- хилядният град изпреварва столицата в черната статистика с 24 загинали и 458 ранени при ПТП-та.
ЗЕЛЕН ТРАНСПОРТ
Още от тази категория
Една година от мандата. Какво се случи?
На сесията на Общински съвет-Пловдив на 29 октомври прочетохме от...
Прочети ощеОтчет октомври 2024
През месец октомври 2024 взех участие в две редовни сесии...
Прочети ощеПозиция относно прекратяването на договорите на превозвачите
Днес на брифинг съветниците на ППДБ споделихме притесненията си, че...
Прочети още