Аз и колегите от ППДБ в Общински съвет Пловдив започнахме...
Прочети ощеТърсим подкрепа
за велогаражиte
в Пловдив
По идея на Зелено движение, от групата на Демократична България внесохме предложение в Общински съвет – Пловдив, с което вкарваме понятията „велогараж“ и „велопаркинг“ в Наредбата за преместваемите обекти и по този начин правим законно тяхното поставяне.

Мотивацията ни
Целта на предложението е запълване на празнина в нормативната уредба, свързана с т. нар. „микромобилност“ (вътреградскитранспорт с велосипеди, тротинетки и малки електрически ППС).
В пловдивските наредби липсва правна възможност за поставяне на преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане, свързани с велопаркиране и велосъхранение.
В общия случай площите около жилищните сгради са собственост на Общината, но досега общинските наредби не упоменават изрично поставянето на велогаражи, поради което то бо струвало на собствениците им в пъти повече задължения към Общината за единица площ, отколкото например наемането на паркомясто за автомобил. Към момента таксата за съоръжение от „общ“ вид е 70 лв на месец за 10 квадратни метра. За сравнение, таксата за паркомясто от 15 квадратни метра за автомобил е 20 лева на месец, още повече, че повечето автомобили домуват безплатно по улиците. А на площта, която заема един паркиран автомобил, могат да се съберат няколко велосипеда.
Промените в наредбата имат за цел да се отвори възможност за хората по тяхна инициатива да поставят такива гаражи в близост до местоживеенето им, където ще могат да съхраняват не само велосипеди, но и детски и инвалидни колички.
Създаването на това удобство може да убеди много от гражданите да се снабдят с велосипеди, защото повечето от тях помещават апартаменти в жилищни сгради, които не предоставят възможност за съхранение на това превозно средство.

Докато тече 30 дневния срок за обществени консултации по нашето предложение, всяка помощ от гражданите на Пловдив е добре дошла. Имаме нужда от положителни становища по нашето предложение.
Какво бихте допринесли с изразяването на одобрение?
Ще придадете допълнителна тежест на предложението пред Общинския съвет и така ще увеличите вероятността то да бъде прието.
Как да изразите одобрението си?
Изпратете имейл до Общинския съвет на адрес obs@plovdiv.bg с копие до info@plovdiv.bg в срок до 30-и юни, с което изразявате подкрепа за предложените промени в наредбата. Можете да използвате следните текстове за писмото си:
Относно
Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба
Съобщение
Уважаеми общински съветници, одобрявам проект на „Наредба за изменение и допълнение на Наредба за реда за поставяне на преместваеми обекти за увеселителна, търговска или друга обслужваща дейност и елементите на градското обзавеждане на територията на Община Пловдив“ и Ви призовавам да гласувате за приемане на това изменение на Наредбата.

Още по темата
„Създайте условия, за да могат хората да се придвижват с велосипеди” – апелира министърът на иновациите при посещението си в Пловдив преди повече от половин година.
Придвижването с колело в град с размерите и релефа на Пловдив би следвало да е най-бързият, лесен и икономичен начин. Разстоянията са кратки, няма много изкачвания и слизания, а придвижването на две гуми е и най-гъвкавият метод на транспорт.
„Град като Пловдив трябва да е един от пионерите в Европа, да движи тези трансформации и трябваше да е започнал модернизацията още преди 10 години“, констатира датският урбанист Колвил-Андерсен в интервю за “Капитал”. Но според него причината това да не се случва, е липсата на политическа воля.
Според Колвил-Андерсен добрите идеи във велоинфраструктурата страдат от един съществен недостатък: те не са част от общ план за транспорта в града. Но само ако ежедневието на дадения човек е по-лесно и удобно без кола, тогава градът ще успее да разреши автомобилния си проблем.
Как обаче да бъде лесно и удобно, ако за да съхранят колелата си, на велосипедистите им се налага да ги пренасят по стълбища, да ги натикват в асансьори, или да ги съхраняват в тесните коридори на жилищата, а понякога даже и на балконите си.
Колелото, освен средство за икономично и екологично придвижване, е и спортно пособие. Във време, в което всички осъзнаваме необходимостта децата ни да спортуват, особено след масовото обездвижването сред подрастващите по време на Ковид пандемията, е належащо обезпечаването на повече възможност за спорт, а велогаражите ще направят практикуването на колоезденето за спорт и удоволствие много по-лесно и удобно.
Печеливши от мерките за улесняване ползването на велосипеди в града са не само самите велосипедисти, но и всички граждани на Пловдив. Транспортът на две колела като алтернатива на автомобилния транспорт атакува два от най-големите проблеми на града:
- замърсяването: Пловдив е един от най-замърсените градове в Европа и вече загуби дело срещу своите граждани миналата година, вследствие от което беше задължен да предприеме бързи мерки до средата на август 2022 г.
- брой пътно-транспортни произшествия: по-малко автомобили предполагат по-малко на брой пътни инциденти, особено с тежки последствия; за 2020та година 350- хилядният град изпреварва столицата в черната статистика с 24 загинали и 458 ранени при ПТП-та.
ЗЕЛЕН ТРАНСПОРТ
Още от тази категория
Планът за циркулация на Гент
Планът за циркулация на Гент, известен още като „Circulatieplan“, е...
Прочети ощеВсе пак същата фирма спечели спорната поръчка
Имаме ОГРОМНА нужда от електронно таксуване, модерна тикетинг система и...
Прочети ощеТърсим подкрепа за велогаражи в Пловдив
От групата на Демократична България внесохме предложение в Общински съвет...
Прочети още