Продължете към съдържанието

Питане относно
управлението на
зелената система

на град Пловдив

от Добромира Костова, Йоно Чепилски, Тодор Токов, Владимир Славенски

Как Община Пловдив управлява зелената система на града ни?

Защо след вече половин година още не е стартирала работата на новия отдел „Зелена система“, за който настоявахме и се борихме да се случи години наред?

На сесията на 26 септември внасяме питане до кмета на Пловдив Костадин Димитров относно организацията и дейността на общинското предприятие „Градини и паркове“, както и за вече шестмесечното забавяне на старта на новия отдел „Зелена система“.

25 септември 2024

Текстът на цялото питане:

„Уважаеми г-н Димитров,

Неведнъж във ваши публични изяви сте казвали, че градската управа трябва да работи приоритетно за подобряване на зелената система на град Пловдив. Научен факт е, че повече здрави дървета и съответно паркове в градска среда подобряват качеството на въздуха, намаляват градската топлина и насърчават общественото здраве, като предлагат места за отдих, спорт и почивка. Дърветата също поддържат местните екосистеми, като подсигуряват биоразнообразието и подпомагат управлението на дъждовните води. Не е за пренебрегване и фактът, че добре поддържаната зелена система подобрява естетическата привлекателност на града, привличайки туристи и насърчавайки чувството за гордост на общността.

И докато в публични изяви на изпълнителната власт на град Пловдив ключовото значение на правилното управление на зелената система винаги е било посочвано като основен приоритет, то за съжаление реалността е притеснителна. Трудно проследими са процесите, свързани с премахване на дървета или частично оформяне на корони, изпъленението на съответните заповеди и контрола по изпълнение. Районите на града, както и ключови булеварди са изпълнени с изсъхнали дървета, а при всяко засилване на вятъра от дърветата падат клони, които представляват опасност за здравето и живота на гражданите и посетителите на града, а трудностите на ОП „Градини и паркове“ да се справи с огромния обем от работа с наличните ресурси – човешки и материални – изисква сериозно внимание.

Считаме, че доброто управление на зелената система гарантира, че зелените площи се запазват и разширяват устойчиво за бъдещите поколения. В тази връзка, молим на основание чл. 80, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Пловдивски общински съвет, вр. с чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА да получим писмен отговор в периода до следващото заседание на Общински съвет – Пловдив на следните въпроси:

1. С каква точно техника разполага към момента ОП „Градини и паркове“? Молим да ни представите информация за вид съоръжения и машини и съответния им брой по вид.

2. Колко точно служители има на щат към момента ОП „Градини и паркове“? Молим да ни представите информация за брой на служителите и в какви и колко на брой бригади са разпределени. Молим да ни дадете информация и за броя служители в административното обслужване на предприятието.

3. Има ли необработени заповеди / сигнали за сухи клони и дървета? Ако да, колко са и в кои райони на града са концентрирани? Моля за информация относно валидни и изтекли заповеди.

4. Колко време отнема средно обработването на заповед от момента на издаване до изпълнението й?

5. Сформиран ли е към момента и работи ли отдел „Зелена система“, който бе създаден в Община Пловдив с решение на Общински съвет от април 2024 г.? Ако не, то какви са причините за това вече шестмесечно забавяне?

Въпросите ни идват на фона на видимо влошено състояние на зелената система на града ни и все така усещащото се лошо състояние на въздуха в града.

ЗЕЛЕНА СИСТЕМА

Още от тази категория