Продължете към съдържанието

Питане относно
спазването на
Закона за чистотата
на атмосферния въздух

от Добромира Костова, Тодор Токов, Веселка Христамян, Веселина Александрова

На сесията на 7 ноември внасяме питане до кмета на гр. Пловдив Разполага ли Община Пловдив с актуален оперативен план за действие, съобразен със Закона за чистотата на атмосферния въздух.

7 ноември 2024

Въпросите  са провокирани от зачестилите инциденти, свързани със замърсяване на въздуха в Пловдив и региона, включително и последния случай – пожар на сметище в село Катуница на 28 октомври, довел до рязко покачване на фините прахови частици във въздуха.

Инцидентите от последните месеци със сериозното замърсяване на въздуха в Пловдив и околните населени места подчертават необходимостта от ефективен и актуален план за действие, който да гарантира безопасността на гражданите при подобни кризисни ситуации.

Искаме да разберем дали такъв план е публикуван и актуализиран и ако съществува, да получим копие от него.

Интересуваме се и какви конкретни мерки е предприела общината от началото на юли до момента, за да информира навреме гражданите и да смекчи последиците от замърсяването на въздуха.

Настояваме още да получим цялата документация, свързана с тези мерки, включително протоколи и заповеди, които отразяват действията на общината по този изключително важен за здравето на хората въпрос. 

Текстът на цялото питане:

Уважаеми г-н Димитров,

В последните няколко месеца зачестиха пожарите на сметища и други инциденти, които доведоха до завишаване на параметрите на замърсяване на атмосферния въздух на Пловдив. Последният такъв инцидент беше пожарът в с. Катуница, възникнал на 29 октомври 2024 г. В резултат на този пожар измервателните станции в Пловдив измериха сериозни завишавания на вредни фини прахови частици и други вещества през следващите дни.

Считаме, че готовността на Община Пловдив да реагира адекватно и своевременно на всяка заплаха за човешкото здраве е от огромно значение. В тази връзка, молим на основание чл. 80, ал. 1 и ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Пловдивски общински съвет, вр. с чл. 33, ал. 1, т. 4 от ЗМСМА да получим писмен отговор в периода до следващото заседание на Общински съвет – Пловдив на следните въпроси:

1. Има ли Община Пловдив оперативен план за действие на база чл.21, ал.3 и чл.30, ал.1 от Закона за чистотата на атмосферния въздух?

2. Ако отговорът на горния въпрос е положителен, то на коя дата и къде е публикуван този план и на кои дати е променян, ако има такива промени? Молим да ни бъде предоставено копие от този план.

3. Считано от 1 юли 2024 г. до днес, какви мерки е предприела Община Пловдив за справяне с проблемите от замърсяването на атмосферния въздух и информиране на гражданите и институциите за нивата на замърсяване и действията, които трябва да се предприемат за предпазване на гражданите от вредните последствия от замърсяването? Молим да бъдат представени констативни протоколи, заповеди и др. документация, свързани с въпросните приложени мерки.

Очакваме отговор до другата редовна сесия на Общински съвет.

ВЪЗДУХ

Още от тази категория