Продължете към съдържанието

ПИТАНЕ относно
изпадането от
разписанието на
градския транспорт
от Google Maps

Владимир Славенски, Добромира Костова, Тодор Токов, Александър Ракшиев, Георги Рогачев, Веселка Христамян

Реагирахме остро заради огромния гаф с липсващите в интернет реални разписанията на автобусите от градския транспорт. Настояваме да разберем защо информацията не се актуализира и кой е отговорен за поредния огромния провал в системата на транспорта на втория по големина град в страната. Затова на сесията на 18 юли внасяме питане до кмета на гр. Пловдив по темата.

17 юли 2024

Ето текстът на цялото ни питане:

В нашите приемни на общински съветници постъпиха множество сигнали от граждани, че разписанието на автобусите в града е трудно достъпно и не актуално. Появиха се и сходни медийни публикации, които пространно отразяват проблема, което допълнително влошава предоставяната транспортна услуга за жителите и гостите на града ни.

Години наред, най-лесният начин да откриете маршрута и разписанието на автобус беше чрез използването на услугата Google Maps, на която по-голяма част от големите общини в България са предоставили нужната информация.

Употребата на тази електронна услуга и приложението и за смартфон улесняваше значително хората, които не са запознати в детайли с маршрутите на автобусните линии в Пловдив.

След подадените сигнали от граждани и извършена от нас проверка установихме, че Google maps не предоставя каквато и да е информация за движението, маршрута или разписанието на автобусите от масовият градски транспорт, както бе до скоро. Проверката на маршрутите и разписанието на градските автобуси до момента се реализира благодарение на компанията Trakia Tech, която предостави данните на Google maps. Реално услугата е налична от 2019 година, до началото на тази седмица.

Добре известно е, че поради проваления транспортен проект на Пловдив, проследяването на автобусите е сложна задача, а неработещите апарати за таксуване и таблата с грешна информация по спирките, остават за вечен спомен като символ на лошо управление.

Услугите на Google maps, бяха частично облекчение за пътуващите, но тези услуги вече не са налични. За пловдивчани и гостите на града остава информацията от интерактивната карта на сайта на общината, която обаче отразява само разписанието, а не реалното движение и местоположение на автобусите. Така, ако проверите за спирката на която чакате, може на картата да пише, че автобусът ще дойде след 6 минути, а тай реално да дойде след 12 минути. Освен това картата много трудно може да се използва от смартфон, тъй като е пригодена само за десктоп на компютър.

На основание чл. 80 от Правилника за организацията и дейността на пловдивския общински съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация желаем да зададем следните въпроси:

1. От кога Община Пловдив и общинско предприятие “Организация и контрол на транспорта” не са подавали актуална информация към Trakia Tech или Google maps за актуалните разписания и маршрути?

2. Кое административно лице носи вина за създалото се положение? Моля да отговорите като посочите кой е бил отговорен за това, както в изтеклия мандат 2019-2023 година, така и в настоящия?

3. Възнамерява ли Община Пловдив да поднови сътрудничеството и да подава актуална информация, която да бъде налична в Google maps и така да облекчи пловдивчани при тяхното пътуване? Ако възнамерява – в какъв срок, ако няма намерение да го прави – защо?

4. Възнамерява ли Община Пловдив да предостави информация и на други интернет платформи (или да изгради своя), на които платформи гражданите лесно и достъпно да получават адекватна и навременна информация за движението на автобусите? Ако възнамерява – в какъв срок, ако няма намерение да го прави – защо?

5. Смята ли ръководството на Общината да надгради използвана към момента интерактивна карта, като я направи по достъпна за гражданите и лесно използваема на смартфон? Ако смята – в какъв срок, ако няма намерение да го прави – защо?

Очакваме отговор на нашите въпроси до следващата сесия.

ТРАНСПОРТ

Още от тази категория