На комисиите на 7 февруари беше внесен за разглеждане ПУП-ПРЗ,...
Прочети ощеОтчет
СЕПТЕМВРИ 2024

Отговор на питането ни за ремонта на Хуманитарната гимназия
На сесията на 12 септември, след шестмесечно закъснение, най-накрая получихме отговор на нашето питане относно ремонта на Хуманитарната гимназия.
В коментара ми по време на сесията относно отговора основно наблегнах на факта, че считам, че действията, които Община Пловдив е предприела, за да осигури необходимите 10 милиона лева, необходими за завършването на ремонта на сградата, са крайно незадоволителни.
Повече по темата в публикациите:
Концесионните договори на Пешеходния мост и спирките на градския транспорт в Пловдив
На сесията на 12 септември беше внесен за гласуване отчета на кмета по концесионните договори на Община Пловдив.
На този отчет, както и на много други отчети се гледа като на формалност, която „трябва да се приеме“, защото се изисква по закон или е нужна, за да се получи някакво финансиране и т.н.
Съветниците на ППДБ, обаче, имаме други представи за тези отчети и гледаме на тях като на възможност да се обсъдят действия или бездействия на Общината.
В конкретния случай с концесиите за мен беше възможност да се обсъдят в дълбочина два от най-ключовите и важни концесионни договори в Пловдив – този на Пешеходния мост и този за спирките на градския транспорт.
Поисках от кмета по финанси разяснение относно плановете на Община Пловдив да си върне собствеността върху Пешеходния мост като изиска от Министерството на икономиката като принципал на концесионера Българска банка за развитие (ББР) да се откаже от компенсация при прекратяването на концесията.
Заедно с това поисках да разбера има ли планове Община Пловдив да промени или прекрати договора за спирките, впредид фактът, че много от тях са в неугледен вид, а павилионите по тях не работят.
Специфично при концесионния договор на спирките е, че въпреки че Лафка фалира и павилионите затвориха, самият договор продължава да се спазва от концесионера и таксите по него да се изплащат.
Получих уверение от г-жа Петкова, че Общината ще работи и по двете ми идеи.
Изказванията в зала тук:
Гергов и Пълдин Туринвест АД
През месец септември трябваше да решим как да гласува представителят на Община Пловдив на общото събрание на Пълдин Туринвест АД. В рамките на проучването на отчетите, представени от дружеството излязоха няколко притеснителни факта и най-вече:
Продължава разпродаването на бивше общинско имущество, което е внесено в активите на Пълдин Туринвест АД и сега е под разпореждане на Георги Гергов.
От представения отчет за приходите и разходите за 2023 г. стана видно, че дружеството е продало дълготрайни материални активи (ДМА) на стойност 10 757 000 лв.
След справка в Имотния регистър се установи, че е продаден онзи имот над 20 дка, намиращ се зад хотел SPS, за който се предвижда високо застрояване и на което предвиждане се противопоставихме в Общински съвет през миналия мандат.
Още тогава предупредихме, че освен на ръба на закона, смяната на предназначението на терена от зелена зона на зона за строителство е и в услуга на плановете на Гергов да застрои района, но не бяхме чути. Сега нашите предвиждания се сбъдват.
Купувач на имота е дружество, в което акционери са строителният предприемач Христо Томов и Кольо Раков, който пък е дългогодишен сподвижник на Георги Гергов в Панаира, Санкт Петербург, Стария Пловдив и т.н.
Изводът е, че преди години Общински съвет е подпомогнал подготовката на този парцел за високо застрояване и сега то ще се осъществи не от Пълдин Туринвест, с което дружеството да реализира приходи, а от приближения до Гергов Кольо Раков и от Христо Томов чрез новообразуваното дружество СП Резиденс АД.
Не може да се каже, че Община Пловдив не е знаела за всичко това, най-малкото чрез Дирекция Местни данъци и такси, издала данъчна оценка на имота за продажбата.
Настояхме Община Пловдив да информира съветниците за всички факти и обстоятелства около опосредяването на тази сделка и занапред при всяко заявление на Пълдин Туринвест АД, постъпило в което и да е общинско деловодство да уведомява Общински съвет Пловдив като принципал в това дружество.

Още по темата как стана така, че Гергов може да строи в бивши зелени зони тук:
Питане относно управлението на зелената система на град Пловдив
На сесията на 28 септември внесохме питане с критични въпроси към кмета Костадин Димитров за управлението на зелената система в Пловдив.
Каква техника и съоръжения има на разположение ОП „Градини и паркове“ и достатъчни ли са те за ефективната поддръжка на града?
Колко служители има предприятието и как са организирани в работни бригади?
Достатъчни ли са те за покриване на нуждите на Пловдив?
Колко необработени сигнали за опасни клони и дървета чакат решение и в кои райони на града са най-големите проблеми?
Защо отдел „Зелена система“, който трябваше да бъде създаден през април 2024 г., все още не функционира?
Зелените площи са от съществено значение за качеството на живот в Пловдив.
Самото питане тук:

Още по темата:
Нов директор на Общинско предприятие „Зооветеринарен комплекс“ и уволнен управител на приюта
В средата на септември получих покана да присъствам на среща между доброволците към общинския приют и новия директор на ОП „Зооветеринарен комплекс“, към което принадлежи и самият приют.
Проведохме срещата на място в приюта и обсъдихме най-неотложните и спешни за решаване проблеми.
Положително развитие по казуса с приюта през септември е, че управителят получи предизвестие за прекратяване на договора му.
Смятам, че това е една малка победа в посока по-прозрачното, по-хуманното, по-качественото управление на приюта. Изключително силно се надявам учреждението никога повече да не получава наказателни постановления или сигнали за нарушения, както това често се случваше по времето на вече бившия управител.
Още по темата:

Получихме документите по ремонта на дворовете на ОП „Чистота“ и ОП „Градини и паркове“
С колегата Гюров получихме покана да разгледаме на място в Общината документите, които изискахме чрез Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) през август. В рамките на това ни посещение проведохме и дълга и задълбочена среща с главния секретар на Общината, по време на която получихме допълнителни разяснения по казуса.
В момента анализираме документите и се надяваме скоро да приключим и да обявим какво мислим да предприемем по-нататък в нашата мисия да изкараме на светло цялата информация около този меко казано съмнителен ремонт.
Повече може да се прочете в следващите линкове и да гледате видеото на подкаста на „Под тепето“, в който бяхме поканени с колегата Гюров да участваме:
Честване на 22 септември – ден на независимостта

Описаните теми и казуси в тази публикация не изчерпват изцяло дейността ми през септември 2024, а по-скоро дават произволни моментни снимки от месеца. Подробен отчет по казуси обикновено давам на хората, които са се свързали с мен по конкретната тема.
За повече подробности по описаното в тази публикация може да се свържете с мен на dobromira@kostova.bg или да разгледате и други публикации в този блог.
ОТЧЕТ
Още от тази категория
Отчет – януари 2025
През месец януари 2025 г. взех участие в две редовни...
Прочети ощеКлючов проект на стойност 20 милиона поражда въпроси
Може би хората не разбраха, но в четвъртък се проведоха,...
Прочети ощеОтчет декември 2024
През месец декември 2024 г. взех участие в две редовни...
Прочети още