През месец декември 2024 г. взех участие в две редовни...
Прочети ощеОтчет
юли 2024
През месец юли 2024 взех участие в две редовни сесии на Общински съвет Пловдив, две заседания на Председателски съвет, шест заседания на комисиите по Екология, Устройство на територията и жилищна политика и Култура и туризъм. В качеството си на заместник председател на Общински съвет взех участие като официално лице в няколко чествания и събития, организирани от Община Пловдив. Проведох работни срещи с представители на администрацията и районните кметства, свързани с различни теми, по които работя в момента. Проведох няколко разговори и срещи с граждани и граждански организации, които ме потърсиха в приемната ми. Започнах работа по няколко казуса в резултат на тези срещи. С колегите от ПП-ДБ внесохме четири питания до кмета. Изготвих няколко предложения и заявления за достъп до информация и документи.
Подозрение за злоупотреби при изпълнение на обществена поръчка за 3 милиона лева
През месец юли приоритетно работих по казуса с ремонта на терените на общинските предприятия „Чистота“ и „Градини и паркове“. Това е тема, с която се занимавам още от миналия мандат, когато беше взето решение да се изхарчат 3 милиона лева от изтегления от Здравко Димитров заем, за да се подобри качеството на въздуха като се асфалтират дворовете на предприятията.
С колегата общински съветник Николай Гюров анализирахме подробно всичката налична на сайта на Агенцията по обществени поръчки информация, вкл. задание на проекта, договора с изпълнителя и др. След извършения анализ и след като изготвихме списък с допълнителни документи, до които няма публичен достъп, направихме проверка на място на базите на двете общински предприятия и се срещнахме с директора на едното от тях.
Беше ни отказана нова среща с юристите на предприятията и достъп до документите, които искахме допълнително да разгледаме. Изготвихме изрично заявление по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ) и сигнализирахме прокуратурата и управляващия орган на програмата, финансирала проекта.
Повече може да се прочете в следващите линкове и да гледате видеото на подкаста на „Под тепето“, в който бяхме поканени с колегата Гюров да участваме:
Успех с казус със зелени площи в район Южен
От няколко месеца работех по казус, свързан със зелена площ в близост до читалище „Христо Ботев – 1905“ в район Южен. Бях сигнализирана от ръководството на читалището, както и от други граждани на квартала, по повод тяхно желание на терена да се изгради интерактивна детска площадка. Това желание имаше подкрепа и на две училища в района, както и на църквата в съседство.
Докато течеше проучването, което извършвах по темата, в Общински съвет беше внесено предложение от кмета на район Южен с искане на терена да се изгради кафене. В предложението не беше предоставена информация за желанието на гражданите за детска площадка и подписката от 270 граждани в негова подкрепа.
Остро реагирах на внесеното от кмета на Южен предложение, защото се неглижираше изцяло искането на гражданите за използването на терена по друг начин, а именно като детска площадка. Като добавка към възмущението ми беше фактът, че отреждането на терена е за „културен дом“, което по същество не включва изграждане на кафе-аперитив.
В зала защитих намерението на групата на ПП–ДБ да гласува „против“ предложението на кмета на район Южен за изграждане на заведение и отправих призив да се отвори широк обществен дебат относно бъдещето на терена.
Повече за успешното развитие на казуса, моите действия и части от изказванията ми в зала тук:
Работна среща на ВелоКултура със заместник кмета по транспорта и директора на Общинско предприятие „Организация и контрол по транспорта“
Toзи месец проведохме една дълго отлагана среща със заместник кмета по транспорта и директора на Общинско предприятие „Организация и контрол по транспорта“. Заедно с две от водещите лица на „ВелоКултура“ Милена Найденова и Христо Христов представихме проекта на „ВелоКултура“ за свързаност на велоалеите в Пловдив и областта и обсъдихме някои от пречките пред администрацията, касаещи изграждането на нови велоалеи.
За съжаление се оказа, че проектът не е познат на ръководството на пловдивския транспорт в новия мандат. Въпреки че сме го входирали още преди повече от 1 г. в Общината, очевидно при предаването на властта от мандата на Димитров 1 на мандата на Димитров 2, той е изчезнал някъде по чекмеджетата.
Самият проект може да се види тук:
Може да се каже, че срещата беше ползотворна и че получихме уверение, че кметската администрация има желание и идеи да развива велосипедната инфраструктура в града и че ще се запознае в дълбочина с проектното ни предложение.
От наша страна заявихме желание да съдействаме както можем, а аз в качеството си на общински съветник поех задачата да разгледам някои казуса, свързани с нормативната уредба на Пловдив и някои устойствени планове, които са в пречка на осъществяването на някои трасета.
Предстои продължение.
Позиция и питане до кмета относно изпадането от разписанието на градския транспорт от Google Maps
За съжаление, сравнително положителното развитие на срещата с ръководството на пловдивския транспорт на тема велотранспорт не можа да компенсира цялостно неприятните развития с транспорта, на които се нагледахме и през месец юли.
Едно от тези неприятни развития беше новината, че Google Maps вече не предлага информация за разписанието и маршрутите на пловдивския градски транспорт, защото Община Пловдив е спряла да подава необходимите данни към оператора, отговорен за поддръжката.
След като съветниците от ПП–ДБ осъдихме остро в позиция този факт и отправихме питане към кмета на гр. Пловдив за причините за това неприятно развитие, получихме и реплика в зала от заместник кмета по транспорт, че действаме „истерично и с младежки плам“.
Повече за „истерията“ ни тук:
Питане относно годишните отчети за изпълнението на Плана за интегрирано развитие (ПИРО)
ПИРО се приема на основание член 13, ал. 4 от Закона за регионалното развитие и определя целите и приоритетите за устойчиво развитие на града, както и връзките му с околните общини. Законът изисква от общините да представят годишен доклад за наблюдение на изпълнението на плана до 31 март всяка година.
Но Община Пловдив не е представила такива отчети в последните години и е в директно нарушение на закона. Подготвихме питане до кмета на гр. Пловдив да разберем какви са причините.
Питането тук:
Становище по новата Програма за опазване на околната среда на Пловдив
В началото на юли с колегата Георги Велев изготвихме и входирахме в Община Пловдив становище по Проект на „Програма за опазване на околната среда на Община Пловдив за периода 2022 – 2031 г.“ Докоментът, който съдържа 360 страници беше качен на сайта на Община Пловдив за обществено обсъждане и предстои да бъде представен в следващите месеци в Общински съвет за гласуване.Без никакво съмнение този документ трябва да е един от най-важните стратегически документи, с които Община Пловдив трябва да работи и по които да се води. Подобно на ПИРО, за който писах в предния параграф, Програмата за опазване на околната среда е базата, върху която трябва да стъпи едно координирано, балансирано и адекватно управление на околната среда в Пловдив.Внесохме нашите забележки по документа, като се надяваме до момента, в който Програмата влезе в Общински съвет за гласуване те да бъдат възприети и включени. Надявам се наистина да видим желание за реални резултати, а не просто написвана на едни 360 страници, „защото се изискват“. Нашето становище тук:
Честване на 185 години от рождението на Васил Левски
Описаните теми и казуси в тази публикация не изчерпват изцяло дейността ми през май 2024, а по-скоро дават произволни моментни снимки от месеца. Подробен отчет по казуси обикновено давам на хората, които са се свързали с мен по конкретната тема.
За повече подробности по описаното в тази публикация може да се свържете с мен на dobromira@kostova.bg или да разгледате и други публикации в този блог.
ОТЧЕТ
Още от тази категория
Събитие „Ековизия“
По покана на кмета на район Северен Венцислава Любенова взех...
Прочети ощеОтчет ноември 2024
Месец ноември беше много натоварен месец за мен, по време...
Прочети ощеЕдна година от мандата. Какво се случи?
На сесията на Общински съвет-Пловдив на 29 октомври прочетохме от...
Прочети още