През месец август 2024 взех участие в една редовна сесия...
Прочети ощеОтчет на
дейността ми
през август 2024
Месец август традиционно е „отпускарски“ месец и обикновено има само 1 сесия на Общински съвет. Освен в редовните заседания на комисиите по Екология, Устройство на територията и жилищна политика и Култура и туризъм, взех участие и в няколко извънредни такива. Проведох работни срещи с представители на администрацията и районните кметства, свързани с различни теми, по които работя в момента. Проведох няколко разговори и срещи с граждани и граждански организации, които ме потърсиха в приемната ми. Започнах работа по няколко казуса в резултат на тези срещи.
Проверки от прокуратурата и МРРБ след нашите сигнали за ремонта на двора на „Чистота“ и „Градини и паркове“
През месец август станахме свидетели на сравнително бързи реакции и от прокуратурата и от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) по отношение на нашите сигнали към тях за ремонта на двора на ОП „Чистота“ и ОП „Градини и паркове“.
Едва няколко дни след нашите сигнали получихме отговор от зам. министър Йорданова-Витанова, че МРРБ разпорежда на Фонда за устойчиви градове (ФУГ) да извърши проверка по нашия сигнал. По неофициална информация, която дойде от служители в общината, проверката се осъществява в настоящите дни на терен в Пловдив.
С колегата Гюров ни извикаха в Икономическа полиция да дадем показания по нашия сигнал до прокуратурата. Това е стандартна процедура след такива сигнали и на мен лично ми се случи за пореден път, тъй като съм подавала и други сигнали по други казуси назад във времето. Предстои да видим дали ще бъде образувано досъдебно производство по този ни сигнал.
Повече може да се прочете в следващите линкове и да гледате видеото на подкаста на „Под тепето“, в който бяхме поканени с колегата Гюров да участваме:
Притеснения относно почистването на река Марица около остров Адата
На 24 август получих сигнали, видеа и снимки относно дейности, които се извършваха на остров Адата. От материалите се виждаше, че има вкарана техника да изравнява и разбрах, че работниците на терен не са представили заповед за премахване на дълготрайна дървесна растителност.
Освен че по закон е забранена сечта на естествена растителност на островите, по актуалния План за управление на риска от наводнения (ПУРН), островът попада в зона с потенциален риск от наводнения, друга причина да се забранява изсичане на естествена дървесна растителност.
Община Пловдив многократно даде заявка, че почистването на Марица ще се съобрази с изготвения от експерти и екологични организации протокол с предписания. В този протокол изрично се казва, че по остров Адата не може да се сече. В добавка слагаме и факта, че островът попада в две защитени зони и в европейската мрежа НАТУРА 2000.
Подадох сигнал в Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ), Басейнова дирекция и се свързах с директора на дирекция „Опазване на околната среда“. Бяха извършени проверки на място и бяха спрени екипите на терен да извършват дейност, докато не се изясни дали има навлизане в границите на острова.
По-долу може да се прочете отговора на РИОСВ, който (синтезирано) казва, че не е установена нерегламентирана сеч на терена. След него е протоколът, по който се предполага, че трябва да се води фирмата, която извършва почистването.
Отварям скоба да кажа, че се водят спорове между експерти как се определят границите на острова – по кадастър или според огражденията на терен (двете не съвпадат), като аз не мога да се включа в този спор, тъй като не съм експерт. Съответно не сме сигурни дали наистина не е извършена сеч на този ден, защото е имало навлизане в кадастралните граници, но не и в ограденото на терен.
Продължаваме да следим изкъсо какво се случва на острова, не само относно почистването, а и покрай заявените наскоро инвестиционни намерения на собственика. Повече по темата в публикацията и видеото:
Незадоволителен отговор на питането за общинския приют
На сесията на 1 август получихме отговор на нашето питане относно общинския приют. За съжаление отговорът далеч не беше задоволителен и наложи допълнителни действия от наша страна.
Община Пловдив крие кой е служителят, получил наказателно постановление от Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) и за какви нарушения е издадено то. Нещо повече – Община Пловдив продължава да държи този човек на поста му.
Повече в публикацията долу:
Пожари, мръсен въздух и бавна реакция на институциите
В началото на месеца в Пловдив преживяхме критични дни със силно замърсен въздух, в резултат на няколко пожара в околностите на града, като най-големият и опасен беше този в сметището на село Цалапица.
В първия ден след големия пожар в Цалапица ми се наложи да ида физически до дирекция „Опазване на околната среда“, за да проверя на място какви данни има относно нивата на замърсяване. Информацията, която идваше от подвижните станции на РИОСВ не отчиташе замърсяване в ранните часове на деня, а от Община Пловдив не идваше нищо официално.
Бях в дирекцията към 10:30 ч. Нещата бяха хаотични и нямаше кординация между информацията, която идва от статичните измервателни станции в Каменица и Тракия и все още нищо не се отчиташе за други вредни, вкл. канцерогенни елементи, което е за мен беше невъзможно при положение, че гори сметище. В дирекцията нямаха обяснение защо статичните станции отчитат само превишавания на фини прахови частици (ФПЧ), а не и на газове. Чакаха зам. кметът по Екология да излезе от сформирания към Областна управа щаб и да даде изявление и тепърва пишеха предписания към гражданите (11 ч. на другия ден, след започнал пожар към 17 ч. предишния ден).
За пореден път ми се наложи да проведа разговори относно необходимостта да се реагира своевременно и гражданите да бъдат информирани в реално време за качеството на въздуха и какво да правят, в случай, че има замърсяване.
Пожарите и мръсният въздух като резултат от екстремните горещини
Не знам дали гражданите на Пловдив направиха връзка с екстремните и продължителни горещини и пожарите в Пловдив и околността през този и предния месец. Още повече не знам дали пловдивчани осъзнават, че тези горещини са ясен знак, че глобалното затопляне вече е факт и нещо, с което живеем всеки ден.
Получих покана от в. Kaпитал да участвам с мнение на тема какво може да направи управлението на Пловдив, за да помогне на гражданите си да се справят по-добре с последиците от глобалното затопляне. В моя публикация събрах част от отговорите съм изданието. В нея описах няколко мои виждания относно мерките, които трябва да се предприемат в най-скоро време в Пловдив.
Моята публикация и материалът на Капитал тук:
Извънредни заседания на постоянните комисии по Устройство на територията и жилищна политика и Култура и туризъм.
През месец август 2024 г. се проведоха няколко извънредни комисии, чиято цел беше да навакса с работата и обсъждането на казуси, които не са пряко свързани с предложения, включени за разглеждане на следващата сесия.
Разгледахме много казуси на тези комисии, както и се запознахме с много писма от граждани по различни теми.
Някои от по-ключовите теми, които засегнахме:
Състоянието и работата на пловдивските музеи и възможностите за по-тясно сътрудничество между Общински съвет и директорите на музеите
Съдбата на сградата на БНБ и резулататите от инициативата ‘Трезор за идеи“
Възможностите Община Пловдив да придобие (отново) терена на т.нар. „Дупката“ до Тунела, където има важна археология
Възможностите Община Пловдив да придобие изцяло сградата на Централна поща и какви са потенциалните възможности за преустройство и функции на сградата
Входираното писмено несъгласие на Камарата на българските архитекти (КАБ) спрямо изявеното намерение на зам. кмета по образованието Темелков директно да възложи на инженеринг проектирането и строителството на новата сграда на Математическата гимназия
Описаните теми и казуси в тази публикация не изчерпват изцяло дейността ми през август 2024, а по-скоро дават произволни моментни снимки от месеца. Подробен отчет по казуси обикновено давам на хората, които са се свързали с мен по конкретната тема.
За повече подробности по описаното в тази публикация може да се свържете с мен на dobromira@kostova.bg или да разгледате и други публикации в този блог.
ОТЧЕТ
Още от тази категория
Отчет на дейността ми през юли 2024
През месец юли 2024 взех участие в две редовни сесии...
Прочети ощеПрепоръки как Пловдив да се справя с последиците от климатичните промени
Получих покана от в. Kaпитал да участвам с мнение на...
Прочети ощеПитане относно изпадането от разписанието на градския транспорт от Google Maps
Реагирахме остро заради огромния гаф с липсващите в интернет реални...
Прочети още