През месец декември 2024 г. взех участие в две редовни...
Прочети ощеКолко се оказа, че
струват светофарите
по бул. "Руски"?
Получихме отговор от Община Пловдив на последната серия зададени въпроси, свързани с градската среда и велоалеите в града. Най-шокиращата част от отговора беше сумата, която е платена за светофарните уредби по бул. „Руски“ между бул. „Шести септември“ и Централна гара, част от които не работят.
Самото питане може да се прочете тук:
Безопасност на пешеходци и велосипедисти по ключови пътни артерии
Какво научихме:
По Коматевско шосе няма изградена и въведена в експлоатация велоалея. Забравете какви мантри редеше бившия кмет Тотев – че до края на 2018 г. (после стана края на 2019 г.) булевардът ще бъде разширен и ще бъде изградена двупосочна велоалея.
Реалността е доста различна. Към януари 2021 г. още не са приключили отчуждителните процедури, необходими за да се стартира удвояване на пътното платно. Велоалеята също ще бъде изграждана в неясен момент в бъдещето.
Така възниква следващият въпрос – каква точно велоалея ползват колоездачите по цялото протежение на булеварда от южната част на кв. Кючук Париж до кв. Коматево?
Явно временно оцветена и НЕЗАКОННА.
Още по-интересни са отговорите, свързани с неработещите светофари на кръстовищата на бул. Руски с ул. Данаил Николаев, ул. Петьофи и с ул. Преслав.
Общината е решила тези светофари да НЕ работят напълно съзнателно, защото иначе биха се създали прекалено тежки задръствания. Няма нужда да обяснявам пространно колко точно е опасно за пешеходците и велосипедстите светофарите да работят в т.н. режим „жълто мигане“. Същият резултат би се получил, ако светофарите въобще не бяха монтирани.
Да, ама не!
Светофарните уредби по бул. Руски (работещи и мигащи) струват скромната сума от 764 000 лв. с ДДС.
Как ни се струва тази цена?
Завишена с много проценти, които са отишли не по предназначение.
Впечатление прави и отговорът на последния ни въпрос, а именно че Община Пловдив разчита единствено на МВР да се справи със системното нарушаване на правилата за движение и вечно пракираните автомобили по велоалеите. Нашият коментар е, че след като това е системен проблем и очевидно МВР не може да се справи с него самостоятелно, трябва да се помисли за взимане на допълнителни мерки от Община Пловдив в посока справяне с проблема. Примерно антипаркинг колчета.
Подготвяме нова серия въпроси и сигнали до общината, за да ги накараме поне да изпълняват законовите задължения и да гарантират безопасността на участниците в движението.
Заедно с тези въпроси ще изискаме да разгледаме техническия проект за кръстовищата по бул. „Руски“, както и количествените сметки и техническите показатели на светофарните уредби.

ТРАНСПОРТ
ЗЕЛЕН
Още от тази категория
Събитие „Ековизия“
По покана на кмета на район Северен Венцислава Любенова взех...
Прочети ощеОтчет ноември 2024
Месец ноември беше много натоварен месец за мен, по време...
Прочети ощеЕдна година от мандата. Какво се случи?
На сесията на Общински съвет-Пловдив на 29 октомври прочетохме от...
Прочети още