Колко се оказа, че
струват светофарите
по бул. "Руски"
?

От Георги Велев и Добромира Костова

Получихме отговор от Община Пловдив на последната серия зададени въпроси, свързани с градската среда и велоалеите в града. Най-шокиращата част от отговора беше сумата, която е платена за светофарните уредби по бул. „Руски“ между бул. „Шести септември“ и Централна гара, част от които не работят.

27 януари 2021

Самото питане може да се прочете тук:

Безопасност на пешеходци и велосипедисти по ключови пътни артерии 

Какво научихме:

По Коматевско шосе няма изградена и въведена в експлоатация велоалея. Забравете какви мантри редеше бившия кмет Тотев – че до края на 2018 г. (после стана края на 2019 г.) булевардът ще бъде разширен и ще бъде изградена двупосочна велоалея.

Реалността е доста различна. Към януари 2021 г. още не са приключили отчуждителните процедури, необходими за да се стартира удвояване на пътното платно. Велоалеята също ще бъде изграждана в неясен момент в бъдещето.

Така възниква следващият въпрос – каква точно велоалея ползват колоездачите по цялото протежение на булеварда от южната част на кв. Кючук Париж до кв. Коматево?
Явно временно оцветена и НЕЗАКОННА.

Още по-интересни са отговорите, свързани с неработещите светофари на кръстовищата на бул. Руски с ул. Данаил Николаев, ул. Петьофи и с ул. Преслав.

Общината е решила тези светофари да НЕ работят напълно съзнателно, защото иначе биха се създали прекалено тежки задръствания. Няма нужда да обяснявам пространно колко точно е опасно за пешеходците и велосипедстите светофарите да работят в т.н. режим „жълто мигане“. Същият резултат би се получил, ако светофарите въобще не бяха монтирани.

Да, ама не!

Светофарните уредби по бул. Руски (работещи и мигащи) струват скромната сума от 764 000 лв. с ДДС.

Как ни се струва тази цена?

Завишена с много проценти, които са отишли не по предназначение.

Впечатление прави и отговорът на последния ни въпрос, а именно че Община Пловдив разчита единствено на МВР да се справи със системното нарушаване на правилата за движение и вечно пракираните автомобили по велоалеите. Нашият коментар е, че след като това е системен проблем и очевидно МВР не може да се справи с него самостоятелно, трябва да се помисли за взимане на допълнителни мерки от Община Пловдив в посока справяне с проблема. Примерно антипаркинг колчета.

Подготвяме нова серия въпроси и сигнали до общината, за да ги накараме поне да изпълняват законовите задължения и да гарантират безопасността на участниците в движението.
Заедно с тези въпроси ще изискаме да разгледаме техническия проект за кръстовищата по бул. „Руски“, както и количествените сметки и техническите показатели на светофарните уредби.

ТРАНСПОРТ

ЗЕЛЕН 

Още от тази категория