През месец август 2024 взех участие в една редовна сесия...
Прочети ощеПланът за циркулация
на Гент
Наскоро имах служебен ангажимент, по време на който избрах да направя кратка презентация на Плана за циркулация на град Гент в Белгия, основните му характеристики и какви резултати са отчетени след неговото прилагане. Много често в моята практика избирам да дам точно този пример за това как правилно може да се управлява трафик в град, подобен на Пловдив.
Презентацията
А тук с няколко думи основните характеристики:
Планът за циркулация на Гент, известен още като „Circulatieplan“, е инициатива за управление на трафика и градска мобилност, реализирана в град Гент, Белгия. Той стартира на 3 април 2017 г. като опит за справяне със задръстванията, подобряване на качеството на въздуха и подобряване на цялостната градска среда.
Основните характеристики на Плана за циркулация на Гент включват:
Зона без автомобили:
Центърът на град Гент беше превърнат в зона, до голяма степен свободна от автомобили. Частните превозни средства са ограничени за движение в рамките на вътрешния околовръстен път, който обхваща историческото ядро на града. Целта е да се създаде по-благоприятна за пешеходците среда, да се намалят задръстванията и да се направи центърът на града по-привлекателен за пешеходци, велосипедисти и ползватели на градския транспорт.
Еднопосочно движение:
Планът въведе модел на еднопосочно движение за няколко улици в центъра на града. Това има за цел да рационализира трафика и да намали конфликтите между превозни средства, пешеходци и велосипедисти.
Повишен фокус върху устойчивите видове транспорт:
Планът за движение в Гент насърчава използването на велосипеди и обществен транспорт. Инфраструктурата за колоездене беше подобрена и планът включи по-добри връзки с обществения транспорт, за да направи тези опции по-привлекателни и достъпни.
Система за разрешителни за моторизирано движение:
В определени райони на центъра на града беше въведена система за разрешителни за жители, фирми и посетители, които изискват достъп с лични превозни средства. Това помага за регулиране на трафика и гарантира, че само съществените пътувания се извършват в рамките на зоните с ограничен достъп.
Пешеходни зони:
Няколко улици бяха определени като пешеходни зони, което ги направи изключително достъпни за пешеходци и велосипедисти. Това повишава безопасността и комфорта на хората, които се разхождат и карат велосипед в центъра на града.
Наблюдение и корекции на трафика:
Планът беше въведен на етапи и неговото въздействие върху потока на трафика, задръстванията, качеството на въздуха и други фактори беше внимателно наблюдавано. При необходимост бяха направени корекции за фина настройка на плана и оптимизиране на неговите ефекти.
Като цяло планът за движение в Гент представлява амбициозно усилие за прекрояване на моделите на градска мобилност и създаване на по-пригоден за живеене и устойчив градски център.
ТРАНСПОРТ
ЗЕЛЕН
Още от тази категория
Отчет на дейността ми през юли 2024
През месец юли 2024 взех участие в две редовни сесии...
Прочети ощеПрепоръки как Пловдив да се справя с последиците от климатичните промени
Получих покана от в. Kaпитал да участвам с мнение на...
Прочети ощеПитане относно изпадането от разписанието на градския транспорт от Google Maps
Реагирахме остро заради огромния гаф с липсващите в интернет реални...
Прочети още