На сесията на 12 септември, след шестмесечно закъснение, най-накрая получихме...
Прочети ощеБюджет 2020:
тотална липса на визия
за бъдещето на града.
За съжаление не само ефективността, но и обема на средствата, които се осигуряват основно от еврофондове са много под потенциала. Заложените постъпления по програми са само за 51 млн лева, в сравнение със 100 млн лева за община Варна. Отделно като че ли администрацията гледа на тези безплатни пари все едно че единственото им предназначение е да бъдат усвоени, без оглед на ползите, които биха донесли за гражданите. Затова и много често те са даже вредни, освен за фирмите, близки до общината. Такива са например:
- Над 911 хил. лв. за допълнително (!) осветление в зала „Колодрума“, която в продължение на 10 г. е глътнала между 50 и 60 млн. лв. според различни сметки и пустее през голяма част от времето. Явно залата се е превърнала в любимото средство за разхищение на пари.
- Допълнителни 610 хил. лв. ще бъдат изхарчени за Зоологическата градина, която вече трета година е в полузавършен вид, а от началото на строителството бяха изсечени 30 дка дървета и изхарчени 4,6 млн. лв. Не искам да припомням кой беше подсъдим за този проект, нито как беше „наета“ фирмата строител.
- 1,16 млн. се предвиждат за нови проектни проучвания и отчуждаване на терени за Дублиращия гребен канал и социализацията на р. Марица. Да си спомним, че първоначалната идея на общината за вкарване на реката в тесен бетонен канал беше отменена от Министерството на околната среда и водите, тъй като заплашваше да доведе до наводнения в града при високи води. Концепцията за изсичане на горите до Гребния канал пък е предвидено да се извърши в защитени зони по Натура 2000 и вече беше отменена на две съдебни инстанции. Отново се предвиждат пари за незаконни проекти.
Многогодишни изследвания в десетки градове в Западна Европа и Северна Америка доказват, че разширението и строителството на нови булеварди не помага за намаляване на задръстванията, причинени от автомобилния трафик, а единствено способства още повече хора да предпочетат колите и така задълбочава проблема. Интелигентните и устойчиви решения за Пловдив включват разширяване и подобряване на мрежата на градския транспорт към летището и индустриалните зони, съчетано с електронно таксуване, което продължава да бъде е мираж.
Нужно е да бъде сзъдадено ново общинско предприятие, което да кандидатства по европейски програми за закупуване на електрически автобуси, както и да възстанови тролейбусния транспорт. Като има възможност за европейски пари, поне да отиват за нещо смислено, за решаване на проблемите, а не за създаване на нови.
Дори и да се абстрахираме от факта, че в администрацията липсват каквито и да е смели идеи за бъдещето на пловдивския транспорт, градоустройство и зелена градска среда, в Зелено движение установихме, че дори и наглед по-лесни за изпълнение инфраструктурни обекти са замразени за поредна година. Не е ясно защо в бюджета НЕ се предвижда (липсват) реализацията на проекти като:
- Реконструкция и адаптация на кино „Космос“: вместо това се предвиждат поредните 150 хил.лв. за изготвяне на проекти, докато през м. септември 2019 г. бе избран победител в архитектурния конкурс за бъдещето на емблематичната сграда.
- Нов 50-метров плувен басейн до басейн „Младост“: след безсмислената първа копка, направена през м. октомври 2019 г., става ясно, че поне до началото на следващата година строителството на спортния център се отлага.
- Ремонт на стадион „Пловдив“: десетилетната сага с най-големия стадион в града продължава, доколкото общината явно е решена да го остави да се разпада и „планът с 11 етапа“, шумно рекламиран от Иван Тотев, е бил поредната имитация на дейност пред гражданите.
- Реконструкция на бул. „Рогошко шосе“ : от средата на 2017 г. се дават обещания за ремонт на невралгичната пътна артерия, осеяна с кратери, които няма да се изпълнят и през 2020 г., защото се предвиждат единствено 75 000 лв. за проектни дейности.
- Ремонт на бул. „Иван Вазов“: историческата улица, която е частично заградена за поредна година и с тротоари и паваж в плачевно състояние, въобще не фигурира в проекта за капиталови разходи.
- Механизирани уреди за събиране на прах и листа по улици и паркове, както и нови автоматични измервателни станции за качество на въздуха: въпреки че Пловдив е между българските градове с най-замърсен въздух, едва две станции в целия град отчитат нивата на прахови частици, а публичните площи продължават да се метат на ръка от стотици работници, наети в ОП „Чистота“.
Съществена част от предвидените средства в капиталовата програма (поне 2,107 млн. лв.). ще послужат за разплащане на вече осъществени ремонти в зоната, заключена между бул. „Мария Луиза“ , бул. „Шести септември“ и бул. „Източен“ и няма да доведат до ново подобрение в градската среда. 9,79 млн. пък са отделени за булевард „Северен“ и многоетажния паркинг в район „Западен“, които са практически завършени, но очевидно Община Пловдив не се е разплатила с изпълнителите през предходната година. - Предвиждат се и харч на 1,054 млн. лв. за Тютюневия град, без никаква конкретика за какво точно.
РЕШЕНИЯ
УПРАВЛЕНСКИ
Още от тази категория
Питане относно управлението на зелената система на град Пловдив
Внесохме питане до кмета на гр. Пловдив относно законността на...
Прочети ощеОтчет на дейността ми през август 2024
През месец август 2024 взех участие в една редовна сесия...
Прочети ощеОтговор на питането ни за общинския приют
На сесията на 1 август получихме отговор на нашето питане...
Прочети още